1. Širina kormana
Ručke malo šire od širine ramena. Položaj kao da se radi sklek sa malo raširenim rukama. Pruža dobru snagu, kao i stabilnost. |
Novi kormani se obično prave tako da se mogu skratiti po meri. Naravno, pre sečenja je bolje dosta vožnje da se ne bi korman previše skratio.
2. Visina kormana
Korman niži u odnosu na sedlo omogućava više opterećenja na prednjem točku, što poboljšava prijanjanje i kontrolu bicikla. Za opušteniju, rekreativnu vožnju, zgodnije je kad je korman malo iznad nivoa sedla. Dobra početna tačka je korman u visini sedla.
Kasnija podešavanja se mogu raditi po subjektivnom osećaju. Ako se postavi niže i bude bolje, probati još niže. Ako bude gore, podići. Tako do optimalne visine spram ličnih afiniteta.
3. Ugao kormana
Moderni kormani za MTB su obično malo zakrivljeni i u visinu i po horizontali. Podešavanje ugla je slično kao i podešavanje visine: krenuti od neke zlatne sredine, pa videti da li skretanje u neku stranu daje bolji osećaj.
4. Ručice kočnica
Ručice imaju tri podešavanja: udaljenost od ručki, ugao i dohvat.
Kada bicikl stigne iz radnje, ručice kočnica najčešće budu postavljene gotovo paralelno sa zemljom i skroz primaknute ručkama kormana.
Pošto se moderne kočnice mogu povlačiti jednim, eventualno sa dva prsta, ručice treba postaviti više ka unutra, kako bi poluga bila bolja kada se vuku jednim prstom. Takođe, ugao kočnice treba da bude takav da je u prirodnom položaju u produžetku ruke kako ruka leži na kormanu.
Udaljenost od ručki:
Ručica je predaleko. Potrebno je istegnuti i iskriviti šaku da se dohvati ručica. Prst će lako skliznuti sa nje. |
Ručica je taman kako treba. Najbolja moguća poluga kada se povlači samo kažiprstom. |
Tačan ugao zavisi od položaja sedenja. Ruke bi trebalo da su blago povijene u laktovima, u položaju u kojem se obično vozi. Neka početna vrednost sa kojom se ne može puno pogrešiti je ugao od 45 stepeni.
Нема коментара:
Постави коментар